En bukett rosor

Livet går på som det alltid gör.
Det kan väl kanske stämma att det är en dans på rosor.
Ibland är det rosenrött... ibland är det banne mig taggar ÖVERALLT.
Just nu, personligen, känns det väl som jag fått en bukett som blommat ut....
Inga blommor kvar, bara taggar.

Men så händer det.
Tragiska händelser som får konsekvenser och orsakar människor jag bryr mig väldigt mycket om smärta.
Över mitt hyreshus lägrar sig ett moln av sorg.

Man får sig en tankeställare.
Här går man och gnäller över livet och vardagens små taggar.
Hakar upp sig på oväsentligheter egentligen.
När man borde vara lycklig över att man BARA har petitesser att reta upp sig på.
För när det kommer till kritan...vad är väl de DÄR taggarna att sucka över?
Förr eller senare trillar de ut och man inser att det nog är lite rosor kvar på taggbusken som kallas livet ändå

Mina varmaste tankar går idag till alla som har sorg i sina hjärtan och hus.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...