Rubrikläsning = blåsljud

Skumma en kvällstidning och du riskerar blåsljud på hjärtat. (gillar söderkisen i masterchef, märks det:) )

Sticker väl ut hakan lite men.... jag läste en liten notis om hur man gör när man tillverkar Qorn.
Det vegetariska alternativet till kött. Jag är inte en allvetande kemist men när genmodifierat, tillsatser, i laboratorium och andra fina ord används om något som jag faktiskt tänker stoppa i munnen...
Då blir jag liite kinkig....
Jag säger inte att "vanligt" kött är jättenyttigt och det allra hälsosammaste. Inte om det är fullspäckat med antibiotika och annat skrutt.
Då ska du väl föda upp eller jaga själv. Men jag tyckte det lät lite IIIIäääääckkk!!!!

Och så har de hittat bakterier på Antarktis!!!!!
Japp! I det ljungfrueligaste av alla naturområden. DÄR fanns det bakterier i vattnet och även om de inte sa det rent ut var det väl inte några trevliga små kusar.
Det var tarmbakterier..
Åh men hur har DE kommit dit till det rena fina Antarktis som vi ALLA är så rädda om? Är det inte rent av ett naturreservat som det skulle bevaras alldeles utomordentligt för det var ju så RENT där???
Mjooo men så är det ju så att FORSKARNA som var där för att titta på det vansinnigt rena naturområdet och den reeena luften och vattnet. De har inte TÄNKT på att det inte fanns något bra reningssystem på Antarktis.. för det är ju så ljungfruelig mark...
 SÅ DE SKICKADE BARA UT BAJSET OCH SKRUTTET RAKT UT I VATTNET!!!!!!!
Nämen HOPPSAN!!!!
Blev det baciller???? I vattnet????FAST DET ÄR SÅ KALLT???? Nämen oj... kunde de anpassa sig de små bacillrackarna. DET hade vi ingen aaaning om. Fast vi är JÄTTEUTBILDADE.

Nu vill jag ju inte vara sån. Men jag, som "bara" har en liten gymnasieutbildning som administrativ personal...
ja.. jag tror att till och med dotterns MÖSS har kunnat räkna ut att man INTE skiter i dricksvattnet.

SEN läste jag att kaptenen på skeppet som har kapsejsat (vansinnigt tragiskt för övrigt)
Men jag läste en rubrik om att kaptenen tänkte dölja att de gått på grund!!!???
JAAAHA.. HUR tänkte han då???
Jag läste som sagt bara rubriken men ändå.
OOOHHH kaptenen.. det brakade och smällde så hemskt vad har hänt???'
Nej nej det är inget. Kom nog bara emot en liten kant. Det är ingen fara.
Men kapten det verkar luta lite.
Nej då ingen fara. Jag svängde bara lite häftigt.
Men KAPTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

JA... jag håller nog på att bli friskare.
Första teknet är att irritation och bitande sarkasm börjar smyga sig på.
Men det går nog över för snart är jag pigg nog för att träna Zumba och greja lite :)

Kommentarer

  1. Snyggt inlägg. Man kan ju få nippran för mindre men du har ju rätt. Kramiz Mammsen ;-)))

    SvaraRadera
  2. Hahaha, måste läsa mer om detta bajsvatten. När forskare skiter i det blå såpet (höhö) vill man ju inte misa att håna.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...