Ljuset i tunneln... eller är det ett tåg???

Nu har jag äntligen fått tagit min medicin :).
De hittade inget på alla otaliga prov och jag börjar känna mig lite piggare så...

Och då VILL ju jag. FÖRUTSÄTTER ja nästan KRÄVER en TA-DATT-DA-DAAA.... JÄTTEPIGGAST och superFRISK-effekt.
Och det blev ju lite sådär.
Men jag blev ju i alla fall så att jag kunde städa min lilla lägenhet utan tupplur mellan våningarna. Det är ju ett framsteg.
Det enda som envisas med att bekymra mig lite är att jag är så täppt och har huvudvärk på morgonen.
För jag tycker inte om förklaringen.
Jag har nog blivit en liten skvätt allergisk. Mot mina duntäcken.......(nu gråter jag nästan)
Det finns ingen annan förklaring, nästan, för det andra alternativet är ju absurt.
Ja, ok. Det skulle vara att jag blivit lite känslig för damm.. Men det är ju löjligt! Jag har ju ALLTID haft damm i min omgivning så länge jag kan minnas. Man kan väl inte bli allergisk mot nåt som alltid finns runt om kring en eller??
Jag är ju snart i den ålder då jag börjar bli dammig själv!!!!
Och vad innebär nu det??? Att jag måste börja damma i tid och otid när det finns SÅÅÅ mycket roligare saker att göra??. Nä.. det tror jag att jag förtränger så länge som det går faktiskt.


Nää.. jag envisas nu med att börja känna vårkänslor.
Jag är så INFERNALISKT trött på snön och kylan så jag börjar på REN tjur se vårtecken.
Jaa jag vet att den KALLASTE, snöigaste månaden är kvar men i alla fall.
Jag funderar att börja lite smått inför BEACH 2012.
Ja ni vet smorsla lite brun utan sol eller Sunglow :)
Och peela lite och vaxa lite och.... hårt arbete som kommer ta tid.
Alltså lika bra att börja tidigt.
Förra året blev jag lite inspirerad av Dove Sunglow-reklamen och tänkte
- Såna fina blanka, bruna ben vill ju jag också ha.
Jag gjorde det på kvällen...smorde efter konstens alla regler, jämt och fint....skuttade runt lite så det fick torka ordentligt och förväntade mig att vakna brun och fin som en nygrädda bulle.
Men... eftersom jag inte har exakt sånna ben som modellerna på tv hade blev det väl inte riktigt så.
Jag har ojämnt torra ben. Så Sunglowet fördelade sig inte jämnt mellan mina hudlager.
Så jag vaknade och såg ut som jag muterat under natten och blivit hälften GIRAFF.
Som tur var hade jag börjat med BARA benen! För en gångs skull.
Så det blev till att skrubba lite med citron och grovsalt.
Jag blev ordentligt peelad och istället för gräddbullsbrun var jag vackert GRISROSA om benen.

Så det gäller att börja i tid så man har lite marginal om de fina tipsen i tidningar och reklam inte riktigt blir som man tänkt.
Men skam den som ger sig....;).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...