"Legitima" vanor.

Konstigt egentligen att man ska bry sig så mycket om vad som är legitimt. Speciellt eftersom jag egentligen inte bryr mig om vad nån annan skulle tycka.
Jag är VÄLDIGT trött just nu. Har en period nu då jag kan sova tio till tolv timmar per natt. Plus en liten tupplur på eftermiddan. Min kropp behöver det just nu.
Jag vet att det kommer gå över när den inte sliter ont. Just nu gör den det.
Så jag är JÄTTETRÖTT när jag gjort en "jätteprestation" och jobbat en HEL halvtid och dessutom lagat middag på eftermiddan.
Men... KAN man verkligen gå och lägga sig när klockan bara är 7?????
Jaa om man är ett litet barn, eller om man har TUNGT vägande skäl...
Har jag det??? Mjäääääeee näää inte riktigt kanske.
MEN ALLVARLIGT!!!!!
VEM SKA KOLLA DET?????
Rikspolis-sömn-styrelsen? Allmänna slappverket? Kommunala sömnverket?
Eller ve och fasa....Znnnooos-säpo?
Meeen ändå... Inte kan man väl ändå... det är väl att lata sig alldeles OANSTÄNDIGT....
Ibland blir jag så trött på mig själv. Är det något genetiskt eller... ? Nåt som blivit nedärvt från neandertal-generationer tillbaka.
Den som slappar och sover och inte drar sin sten till grottan... Den blir mat åt den sabeltandade tigern.
NÄÄÄEE.. !!!!
Jag gör revolt....(gäääsp)
Jag FINNER mig inte i det här...(GäÄsssP)
Jag tänker .... (suck och PUST) göra tvärtemot...

Fast jag BORDE vika lite tvätt och sy lite...laga ett och annat... som jag BORDE ha gjort...
GÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄSSSSSSSSSSSSSSSSSSPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP!!!!!!
jag
    gör
        det
            i
            morgon.
                        'Eller
                               en
                                 annan
                                          dag.
                                               Just 
                                                     NU
                                                          vill
                                                              jag
                                                                  bara
                                                                       säga



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...