Jag - en sorts periodare

Vet inte om det bara är jag som är skapt så men mitt liv går i perioder.

För det mesta handlar det om ett intresse eller en färg.
Tidvis blir jag jättesugen på att bara sy och syr MASSOR. Kommer på oändliga projekt som jag vill sy (som till 90 procent aldrig blir av )
Jag blir olidlig när jag har mina göra-smycken perioder för jag stökar ner med tänger, pärlor och annat krafs.
Men värst är det nog när jag kommer i mina måla, rita perioder.
Då står i bästa fall staffliet i vägen.
I värsta fall börjar jag snegla mot väggarna för omtapetsering/målning eller börjar fundera på om inte möblerna skulle se roligare ut med ny färg.
Min förra intensiva period var grön. Mycket grönt i tyger och glas. Jag tapetserade till och med om mitt sovrum med ljust lindblomsgröna tapeter.
På loppis sneglade jag på de stora tunga, mörka möblerna i teak och ek som jag tyckte blev så fint till.
Men eftersom jag är en aning begränsad (bor i en liten hyreslägenhet) kan jag väl inte alltid köpa det jag vill.
Jag får nöja mig med att klappa lite på dem och sucka.....
Vet inte riktigt när det vände, jag är fortfarande svag för grönt, men plötsligt insåg jag att jag blivit prickig!
Jag blir glad av prickigt. :)
Helst riktigt "pussrött" och vita prickar.
Jag blev så där fjolligt lycklig när jag i höstas hittade en kaffe och en teburk i porslin på en butik i stan som är sådär UTOMORDENTLIGT trevlig när man ska handla sånt som inte hör till livsnödvändigheterna.
Jaaaa... den ligger där nere... nästan vid stationen.... (DOLLARSTORE)
Jag köpte mig en prickig klänning i somras.. men blå. Jag köpte mig en ny bikini - ja den är röd med vita prickar.
I höstas kom det även upp röda gardiner i mitt lilla kök och när jag fyllde år fick jag en fiiiin röd gratängform med matchande servetter. Behöver jag ens säga att de var röda med, ja, vita prickar.
Så det är väl bara att konstatera att jag har en prickig period. Den har nog nått sin höjdpunkt, kanske...
Kommer inte att bli prickigt på väggarna eller så. Nöjer mig med små prick-anfall
Men det röda verkar sitta i.
Fick en väska av min lilla mamma idag. Hon tyckte inte om färgen på den. Det är en riktigt pussröd väska i äkta skinnimit. med en liten matchande plånbok.
OCH PLÖTSLIGT... var det inte solen som sken??!

Kommentarer

  1. Jag är så sjukt "periodare" i ALLT jag gör. Vilken serie jag är besatt i, vilken skapandeform som gäller. Sen över-gör jag det till tusen och går vidare några månader senare. Som parasit som förtär tills det inte finns nått kvar och går sen vidare.

    Haha det lät ju inte så trevligt.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...