Bättre :D

Fick lov att ge mig.
Förkylningen blev värre sååå mycket fortare än jag hade trott. Trodde inte det var så farligt. Skulle nog klara mig och lämna prover på måndag....trodde jag.
Men.. inte. Det blev en akuttid och så fick jag en pencillinkur stark nog för flodhästar tror jag.
Från ett kvidande vrak som inte kunde röra på huvudet och blev skrapad av soffan och forslad in är jag nu idag ett upprättgående vrak.. fortfarande ont i huvudet men det är en frökenfis i rymden i jämförelse.

Fick mig noggranna instruktioner om hur jag skulle göra med denna monsterkur.....
MAT och POTATIS rekommenderades i stadiga mängder på REGELBUNDNA tider......
Suck....
MJAA.. nu ska jag väl inte gnälla.. jag lagar ju mat... på regelbundna tider...
(jag har ju lilla fröken så.. då blir det så )
Men jag har ju ingen smak just nu..
Så aptiten har väl inte varit på topp.

Blev i alla fall lite peppad och tänkte att jag provar att SKRÄMMA igång smaklökarna..
Om jag smakbombar dem kanske det kommer ner någon liten smak dit där de för tillfället gömt sig.

Sagt och gjort....

Hade älgfärs tinad i kylen...
Så det blev stora tjocka älgbiffar kryddade med lite tomat, chili och vitlök.
Ugnsrostad potatis, rödbetor och brysselkål med grovsalt, timjan och rosmarin.
Skulle vispa ihop en sås med men... den skar sig.. så det blev kall sås med örtagårdskryddor.
Toppade med en Staropromen á la speciale.. (alkofri)


Och det smakade....lite salt... och varmt...
Gurkan, tomaterna och såsen smakade..kallt...
Den fina ölen... killade lite på tungan....
Men jag blev mätt så nu blir det kaffe :D.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...