Nytt år....

Nytt år..
Har faktiskt grunnat lite och funderat över året som gått.
Gjorde mig en aning frustrerad. Det har inte varit ett så bra år.
Fast.. när jag riktigt började räkna efter så började det egentligen påsken 2011.
Bytte mediciner och har väl mer eller mindre fastnat mellan första våningen och källarplan sen dess.

Resultatet är väl både bra och dåligt.
Det dåliga är väl....
 (ja.. jag tycker det är lika bra att börja med eländet så kan man sluta med ett leende sen ;) )
Det har tagit en hel del kraft och ork.
En MASSA gott humör..
KOSTAT en del... ja..det är inte billigt att vara sjuk.
Och det mest frustrerande... Det kostar TID och det är ju så VANSINNIGT tråkigt och träligt för både kropp och själ när INGET fungerar.

MEN...
TÄNK va mycket MUSKLER jag kommer få när jag väl får börja träna igen. :D Och efter lite Zumba....
Smidig som en nyutexaminerad kadett till Bolschojbaletten...
Och va mycket jag ska orka!!!!!
Jag kommer studsa runt som... som den irriterande hackspetten på Kalles Jul..
(för visst är det väl en hackspett???!!!! )
Men jag kommer definitivt att sjunga nåt mer aktuellt.. inte bättre men lite mer diskret kanske.
Och vad många PROJEKT jag kommer hinna med...
Handväskorna.....
Jeansprojekten.....
SMYCKENA...
De där sittpuffarna....
TRÄDGÅRDSPROJEKTET!!!!!! Definitivt DET!!!!
Jag kommer ju behöva en liten lugn OAS att sippa lite gott i när jag varvar ner....
Ja... nån dag måste man ju göra det med..
Och allt GOTT som jag kommer ha inspiration och ork att laga, baka, prova, bjuda... ÄTA!!!!
Då kommer jag ju lägga på mig ett par väl avvägda kilon.....
(på rätt ställen såklart eftersom jag TRÄNAR så bra)
Mmmm... då kommer vi OSÖKT bara sådär in på mitt "sy-kläder"-projekt!!!!!!!
Behöver lite nya piffiga kläder eftersom...
Jag kommer kunna JOBBA... som vanligt folk gör...varje dag som man ska.
Det kommer komma in en massa LÖN!!!!
Då blir jag ju närmast RIK!!!
Dååååå.... måste jag ju ägna mig åt en del VÄLGÖRENHET (loppis).
En följd av detta blir då att jag får så LOV, blir nästan av nööden TVUNGEN att ta tag i mitt möbeldesignande.
Ja.. måla om, klä om.... i värsta fall bygga en egen möbel.
Mmmmm... jag får nog ta och uppdatera min maskinpark lite.
Behöver en bättre slagborr...

Jaa... jag vill ju inte bygga några OÖVERSTIGLIGA berg  av förhoppning...
Inte heller ta i så jag spricker...

Jag känner att jag nog får ta och ta ner det här till ett mer lugnt och mer JÄMTLÄNDSKT perspektiv.
Kanske blev jag en aaaning yvig...
Nej..
Jag säger istället så här..

NU BLI´RE NO INT´VÄRRE.......







TACK FÖR ÅRET SOM GÅTT
(för att ni tittat in och stått ut med allt tok och allt gnäll)
 OCH NYÅRSPUSS I PANNAN PÅ ER :D
(att ducka är valfritt.....;) )







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...