Räkenskapens dag närmar sig....

Jaaha....
I morgon börjar smärtrehab på allvar.
I morgon blir det till att kliva in på Remont och försöka att inte se aaalldeles bedrövlig ut.
MEN JAG HAR EN PLAN!
Jag börjar med att se sådär lagom pigg ut.
Tänker med andra ord inte göra några hastiga rörelser med huvudet.
Jag får väl le lite och frågar de får jag väl ta till de blååaste ögonen och se oskyldig ut.
Sen smyger jag ut till reception och ber att få min aaallra bästaste sjukgymnast, den snälla snälla Ingrid som (Hoppas jag ) inte skäller på mig.
Bara för att jag nu råååkade.
För ÄRLIGT talat tycker jag faktiskt inte att det egentligen var mitt fel.
För det var en liiiten hylla. Och jag skulle bara....
Kunde jag rå för att det skulle hoppa ur på fel sida och dumma sig????
NEJ... tänk det tycker jag inte.
Och jag räddade ju när allt kommer omkring hyllan från att gå sönder och gå ett osäkert öde till mötes. (tippen)
Så jag har bestämt att jag, när allt kommer omkring, är ett oskyldigt OFFER.
Jag tänker inte gå närmare in på det men det är en konspiration som i väl insatta kretsar kallas för HyllGate.
Och med det sagt.. tänker jag förtränga hela historien och fortsätta intala mig att det INTE var NÅGOT jag kunde göra åt det. SÅDESÅ!!!!

Blev faktiskt bättre efter en natt med liniment och värmedyna. Skänkte under natten många varma tankar till gulliga Hanna och Andre som gav mig den.
Kunde i morse åtminstone vrida tillräckligt mycket på huvudet för att kunna köra in och hämta lilla hjärtat.
Men... så kom vi då hem och inspekterade lägenheten och det tillstånd jag lyckats sätta den i igår när jag då bara.... skulle.... ja...
Jag har inte gjort allt (visst ÄR jag duktig) men.. dammsugat lite och plockat bort en del, har jag gjort.
Nu sitter jag här och sippar på en slatt kaffe och inser att jag kaaanske skulle ha varit liiite duktigare.

Som belöning ska jag ta mig något gott att knapra på innan jag ska prova igenom lite Vintage som följde med hem :D.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...