Övertalad.

Kröp upp i soffan och bäddade in mig med alla filtar i närheten.
Frusen.
Hade laptopen på magen en stund men nöjde mig sen med att glana lite ifall det hände nåt roligt.

Var ganska nöjd under mitt filtberg.
Men hunger drev mig till lätt scitzofreni och en allvarlig förhandling började mellan "Ömma kroppen" och "HUNGRIGA magen"

- hungrig....

-Tyst med dig.. du åt igår..  Ligg still så gör det mindre ont.

-Hungrig!

-INTE NU! Sen.. kanske i morgon.

-HUNGRIG!! Får jag inte mat kommer du inte få en lugn stund resten av dygnet!

- JA JA.. ok då gnällspik.. vi kan titta i kylskåpet.. en snabbis.

-Mmmm... älgfärs, bacon, mmm potatis, morötter, selleri... mjaa.. kan bli nåt.

-SKÄRP DIG FÖR F-N!!!! Vem hade du tänkt skulle laga till det där? Det ligger en falukorvsbit där. Ta med den och det öppnade mjölkpaketet. Det kan vi äta under filten. KAANON!!

-Jag VILL inte ha korv... jag åt korv inatt.. man kan få skörbjugg om man äter samma saker..
Jag vill ha MAT. Smaskiga älgbiffar..

-NEJ nej nej.. jag vägrar.. jag tänker INTE hacka.. röra.. lyfta.. TA KORVEN... äkta Norrländsk matkultur!

- jag vill jag vill jag VILL ha äääääälg!..
Snääääälla...




Jag tycker det är att gå för långt om jag skulle säga att magen vann..
Fast gott blev det :D.
Älgbiff med baconstrimlor, hasselbackspotatis och limeglacerade morötter med selleri och tomater.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En ny syn på saker och ting.

Neeeeejdå... JAG är lugn..som Aaaaaalltid

Så var vi då DÄR....